გაკვეთილის გეგმა



მასწავლებლის სახელი, გვარი, პირადი ნომერი:  მზევინარ სალდაძე 60002001197
საგანი:მუსიკა
სწავლების საფეხური/კლასი:V
მოსწავლეთა რაოდენობა:16
გაკვეთილის თემა: ტონები და ნახევარტონები
გაკვეთილის მიზანი:  მუსიკის ელემენტარული თეორიის საწყისების გაცნობა-გააზრება. სანოტო სისტემაზე ნოტებისა და ინტერვალების  ჩაწერა.

ინფორმაციის ეფექტურად და ეფექტიანად მოპოვება

ინფორმაციაზე წვდომისა და მისი გამოყენების ეთიკური და სამართლებრივი საკითხების საფუძვლიანი ცოდნა.      


N
აქტივობის აღწერა
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
კლასის ორგანიზები ფორმა/ფორმები
სასწავლო რესურსები
დრო(წთ)
1
შესავალი;  ვაცნობ მოსწავლეებს გაკვეთილის თემას,მიზანს და ვახსენებ შეფასების რუბრიკებს.
ვააქტიურებ წინარე ცოდნს.
რისთვისაც ვიყენებ  power point_ში აწყობლ კლავიშებიანი მუსიკალური საკრავების ამსახველ ფოტო მასალას.
კითხვა -პასუხი


მუშაობა მთელ კლასთან.

მარკერი.
დაფა.
კომპიუტერი .პროექტორი.
ფლიფჩარტი.


7-8წთ
2
ვხსნი ახალ მასალას.
თუ როგორ უკავშირდება თეთრი და შავი კლავიშები ერთმანეთს. ვადგენ სქემას ფორტეპიანოს გამოყენებით  და საშუალებას ვაძლევ მოსწავლეებს გამოთქვან თავიანთი ვარაუდები რატომ არის   „მი-ფა“  და „სი-დო“ ნახევარტონები.

მინი ლექცია.
ვარაუდების მეთოდი
მუშაობა მთელ კლასთან.

 ფორტეპიანო.
17-20წთ
3
მასალის გაგება-გააზრებისათვის ვიყენებ გუნდურ მუშაობას.
ვურიგებ სანტო რვეულის ფურცლებს და ვავალებ თითოეულ გუნდს ააგონ სქემის გამოყენებით „დო“ მაჟორი
გუნდური მუშაობა
ჯგუფურად.
სანოტო რვეულის ფურცლები. ფანქარი.საშლელი.
4წთ
4
ახალი მასალის ანალიზი.
მელოდიის მოსმენა .



მუშაობა მთელ კლასთან
კომპიუტერი.პროექტორი.
2.წთ
5



შეჯამება.
თითოეულ მოსწავლეს ვურიგებ სანოტო რვეულის ფურცელს და ვთხოვ ჩამიწერონ დიდი და პატარა სეკუნდები ინტერვალებიდან.


სანოტო სისტემაზე ნოტების ჩაწერა
ინდივიდუალურად
სანოტო რვეულის ფურცელი.ფანქარი.საშლელი.
5წთ
6
შეფასება
გაკვეთილზე მათი აქტიურობის მიხედვით ვაფასებ სიტყვიერი  კომენტარით  და შეფასების რუბრიკის გამოყენებით.

ინდივიდუალურად

2წთ
7
საშინაო დავალების მიცემა
ყველა ბგერიდან ააგონ ერთტონიანი და ნახევარტონიანი ინტერვალები.


აქტივობის რვეული
2 წთ
8
სიმღერა „მეორე ლეგენდა“

მთელი კლასი
ფორტეპიანო
2წთ




გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
მუსიკის ელემენტარული თეორიის საწყისების გაცნობა-გააზრება. სანოტო სისტემაზე ნოტებისა და ინტერვალების  ჩაწერა.




სტანდარტი:
უს.V.2. მოსწავლე შეუძლია სიმღერ მარტო და სხვებთან ერთად.
უს.V.4. მოსწავლეს შეუძლია მარტივი რიტმული ნახაზის, მელოდიი წაკითხვა და გადაწერა
უს.V.6. მოსწავლეს შეუძლია  სხვებთან თანამშრომლობა.
უს.V.13. მოსწავლეს შეუძლია განასხვავო და დააჯგუფოს მუსიკალურ საკრავებ.






კრიტერიუმები
პირობითდ ჩაეთვალა
ჩაეთვალა
წარმატებით ჩაეთვალა
ლექსიკური მარაგის გამოყენება
უჭირს უცნობი სიტყვების გაშიფვრა,და რიტმული სავარჯიშოების გაგება,სჭირდება დახმარება 
ხსნის უცნობ სიტყვებს მაგრამ ვერ სვამს სათანადო ადგილას.
გებულობს სრულყოფილად უცხო სიტყვებს,მათი გამოყენებით ადგენს სხვადასხვა რიტმულ სავარჯიშოებს დამოუკიდებლად .
ჯგუფური მუშაობა
თანამშრომლობს,აანალიზებს,მაგ.,სადისკუსიო საკითხებს, მაგრამ  უჭირს საკუთარი აზრის დასაბუთება.
თანამშრომლობს,კარგადაანალიზებს,მაგ.,სადისკუსიო საკითხებს, და  გონივრულად ასაბუთებს საკუთარ აზრს.
თანამშრომლობს,სრულყოფოლად აანალიზებს,მაგ.,სადისკუსი საკითხებს და სრულყოფილად ასაბუთებს საკუთარ აზრს.


 (8-10 ქულა)
 (5-7 ქულა)
 (1-4ქულა)
მოსმენა
ყოველთვის უსმენს და თვალყურს ადევნებს ორატორს
ხშირად უსმენს და უყურებს ორატორს
იშვიათად უსმენს და უყურებს ორატორს
საუბარი
მკაფიოდ მეტყველებს და უყურებს მსმენელს
ძირითადად მეტყველება გასაგებია და უყურებს მსმენელს
მეტყველება არამკაფიოა, მსმენელებს უჭირთ გაგება
არავერბალური კომუნიკაცია
შეუძლია ეფექტურად აღიქვას და გამოიყენოს არავერბალური კომუნიკაციის ფორმები (თვალით, ჟესტებით, გამომეტყველებით, ხმით)
ხშირად შეუძლია დაამყაროს არავერბალური კონტაქტი
იშვიათად იყენებს არავერბალურ კომუნიკაციის ფორმებს
მონაწილეობა
უჩვენებს ინტერესს დისკუსიის თემისადმი საჭირო კომენტარებითა და აზრების გამოთქმით
ძირითადად გამოხატავს ინტერესს. კომენტარები და აზრები ყოველთვის არაა თემის გარშემო
მცირე ინტერესი აქვს. არ გამოხატავს ან ვერ უკავშირებს თავის მოსაზრებებს სადისკუსიო თემას
კოოპერაცია
თანამშრომლობს თანაკლასელებთან, აცლის სხვებს აზრის გამოთქმას და იცავს დისკუსიის წესებს
ძირითადად თანამშრომლობს თანაკლასელებთან, ზოგჯერ ერთვება სხვის საუბარში, ძირითადად იცავს დისკუსიის წესებს
იშვიათად თანამშრომლობს და იცავს დისკუსიის წესებს
მოსაზრების არგუმენტირება
მოსაზრება ორიგინალურია და გამყარებულია ფაქტებით,  ცნებებით. არის ლოგიკური კავშირი საკითხთან
მოსაზრების გასამყარებლად გამოყენებულია სადავო ფაქტები და ცნებები
მოსაზრება მოკლებულია ლოგიკურ კავშირს საკითხთან და არ არის გამყარებული ფაქტებით



ხელმოწერა: მზევინარ სალდაძე

No comments:

Post a Comment